Alimentele procesate conţin cantităţi prea mari de sare
de Admin, joi 28 ianuarie 2010
1 imagine,
0 comentarii
Multe din alimentele procesate, mai ales sosurile, cremele şi
produsele din carne, conţin prea multă sare, potrivit unui studiu
realizat de cercetătorii australieni, publicat în American Journal of
Clinical Nutrition.
Oficialităţile din domeniul sănătăţii publice încearcă să
determine producătorii să reducă nivelul de sare din alimentele
procesate. Marea Britanie şi Franţa au reuşit să facă acest lucru,
colaborând cu producătorii din domeniu, în timp ce autorităţile din New York au lansat recent o campanie pentru a reduce cu 25% nivelul de sare din alimente în următorii cinci ani, informează Mediafax.
Eforturi
similare se înregistrează în Australia, iar unele companii au început
să reducă nivelul de sare din produsele lor, potrivit profesorului
Jacqueline L. Webster şi colegilor săi de la George Institute for
International Health din Sydney, autorii acestui studiu.
Pentru
a veni în sprijinul acestor eforturi, cercetătorii au colectat date
despre conţinutul de sare din 7.221 de produse din zece grupe de alimente,
cu 33 de categorii şi 90 de subcategorii. Cercetătorii consideră că
alimentele cu cel mai mare nivel de sare sunt cele care conţin peste
500 de miligrame de sodiu la 100 de grame, în timp ce produsele cu
nivel mic conţin sub 120 de miligrame de sodiu la fiecare 100 de grame
Citeste mai mult pe
Realitatea.net